GTR Forum banner

Variaties in de R33 GTR-serie?

23K views 32 replies 13 participants last post by  Eikichi  
#1 ·
Voor zover ik begrijp,

Serie 1 R33 GTR's zijn van 1995-1996 en hebben geen passagiersairbag en een groot, omvangrijk stuur met een airbag.

Serie 2 zijn van 1996 tot 1998 en hebben een passagiersairbag toegevoegd en een andere ecu (OBD?), al het andere blijft hetzelfde? Sommige nieuwere modellen hebben het nieuwere/mooiere stuur, dat is gemonteerd op Serie 3 auto's, en ook Spe 2 R33 GTS/GTS-T's?

Serie 3's zijn vanaf 1997 en de meerderheid heeft Xenon's (heb er een paar zonder gezien, wat ik kan zien is een Serie 3), en hebben rode stiksels en inzetstukken in het interieur, met passagiersairbag, samen met het andere stuur. Heeft ook een diepere frontsplitter samen met het gat aan de passagierskant voor een oliekoeler? Wat niet op alle modellen is gemonteerd?

V-Spec's waren ook op alle seriemodellen?
Welke serie zouden de UK R33 GTR modellen dan zijn? Ze hebben het serie 3 interieur op de meeste, met stuur en airbag?
Hoe zit het met de N1 modellen, ook in de reeks verschillende series?

Bedankt

#12 ·
Bedankt Moley, wist het niet zeker met de Britse auto's, want ik heb er een aantal gezien, en geen enkele tot nu toe had de OEM Xenon's gemonteerd, en natuurlijk hebben ze de Britse richtingaanwijzers aan de voorkant
Alle Britse R33's zijn Series 3 GT-R V-Specs.

Geen enkele werd standaard geleverd met Xenons omdat ze niet e-gemarkeerd zijn, hoewel net als de mijne sommige eigenaren 'opgewaardeerd' hebben.
De achterlichten werden ook vervangen door units zonder de mistlampen, aangezien er een aparte mistlamp in de achterbumper was ingebouwd. De voorste richtingaanwijzers hadden ook een stadslicht ernaast.
Alle werden geleverd met de extra Nismo oliekoelers, voor en achter.
De interieurs zijn allemaal serie 3, afgezien van de optionele Connolley Leather upgrades.
Ook achterruitenwisser.

Ik heb nog steeds alle literatuur die bij mijn auto zat toen ik hem nieuw kocht :nervous:

#6 ·
Ik heb er een paar gezien zonder xenons en geen standaard mistachterlicht, ik denk dat het 96-modellen moeten zijn.

Versie 3 uitgebracht: 3 februari 1997

* Xenon koplampen.
* Mistachterlichten.
* Voorbumper met extra luchtkanaal.
* Grotere frontsplitter met grotere luchtgeleiding voor remkoeling (20 mm lager).
* Herzien ABS-controleprogramma.
* Versterkte rempedaalbeugel.
* Versterkte achterwielophanging.
* Achterste vloerversterkingsbalk.
* Herziene kleurenschema interieur. (Versie 1/2: Grijs met blauw, Versie 3: Grijs met rood.)

#13 ·
Bedankt Matt, wist het meeste daarvan, afgezien van de lichtvraag over UK R33's. Nou, ik had bijna twee maanden geleden een Serie 3 gekocht en heb er een paar andere op internet gezien. Ik ga alleen op zoek naar een Serie 3 als ik weer op de markt ben, ik wil gewoon zoveel mogelijk weten.

#25 ·
Er is een boek genaamd "I love R33 GTR" dat alle modellen in detail beschrijft en officiële opties zoals 400R-kanalen! GTROC probeert er een paar te importeren.

Mijn R33 is een mix van onderdelen, 95 chassis maar geregistreerd in 98! Het heeft dubbele airbags en latere spitter etc, het was een Japanse showroom auto toen kwam het naar het VK met Middlehurst betrokken maar geen officiële import...

er zijn 5 MP's zoals deze die ik heb gezien.

MP is zeldzaam in Japan, de meeste zijn in het VK!

R

#29 ·
Robbie - ik heb een van die boeken nodig ;) , je R33, was die in 98 voor het eerst geregistreerd in het VK of Japan? Lijkt vreemd om die mix van onderdelen te hebben, maar nogmaals, als het een showroomauto is, dan zou Nissan die onderdelen aan de auto hebben kunnen toevoegen voor die 3 jaar dat ze hem in hun showroom hielden?

En er komt meer info uit, dat is geweldig!