GTR Forum banner

Wat doet een scramble-knop?

70K views 19 replies 9 participants last post by  Chargedupcobra  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik lees over de functies voor mijn f-con pro ECU en er staat dat ik een scramble-knop kan hebben. Wat is het? Wat doet het?

Ik vond het vermeld toen ik over launch control las, dus het moet iets met de startinstellingen te maken hebben, misschien?

#5 ·
Ik neem aan dat ze ook extra brandstof toelaten? Ik denk dat het dan de mapping verandert op een HKS pro?
Wat de FCon betreft, weet ik het niet zeker. Voor de HKS EVC is het zoals ik schreef. Stel dat je hoogste turbodruk 1,0 bar is, maar je wilt iets meer, om de Chav in zijn Saxo nog meer te laten roken bij de stoplichten... :D Je drukt op de Scramble boost-knop, je boost bereikt bv. 1,2 bar gedurende 15 seconden en keert dan terug naar 1,0 bar. De brandstoftoevoer etc. wordt gedaan door de ECU, gebaseerd op de meer lucht die de turbo's nu aanzuigen, ervan uitgaande dat deze daarvoor is gemapt.Iemand met Engels als moedertaal kan het misschien beter uitleggen :D Ik wil ook graag een Engelse FCon VPro handleiding!Marc

#6 ·
Ik wil een scramble-knop voor de GTR - voor het geval ik een van die vervelende 911TT's tegenkom met de extra power upgrade bij de lichten. Je **** een Porsche-eigenaar niet zomaar verslaan, anders vertelt hij al zijn vrienden dat zijn auto sneller is, maar dat je over de lichten bent gegaan, hij heeft een versnellingswissel verprutst. Je moet de vloer met ze aanvegen, zodat ze weten "wie de daddy is" :chuckle:

#7 ·
De scramble-knop heeft meer te maken met de boost controller dan met de f-con.

De f-con gebruikt de scramble-optieschakelaar als middel om opties zoals launch control te activeren (hoewel deze zo kan worden ingesteld dat deze automatisch wordt ingeschakeld). Daar heeft de OP het over, twee verschillende dingen.

#8 · (Edited)
De f-con scramble lijkt te verwijzen naar de launch control... Ik heb een paar pdf's die ik ergens van het net heb gehaald....

Launch control pdf is 742kb... zal het je e-mailen als het niet te groot is..

Denk dat ik er een zal halen voor mijn volgende remap sessie..... het houdt de toeren vast en kan ook dit:

Verhoging van de turbodruk met de 2-traps launch control.

Spool up kan worden verbeterd, vooral bij voertuigen met grote turbo's door
de timing te vertragen in combinatie met de 2-traps toerentalregeling.
In Parameter 1 > Ignition 2 Tab, voer een negatieve waarde in het Ignition Cut
Compensation Field in. Wanneer u deze functie gebruikt, laat de motor dan niet gedurende langere tijd op de 2-traps toerenbegrenzer staan, aangezien dit extreem hoge
uitlaatgastemperaturen veroorzaakt. Motorschade kan optreden.
OPMERKING:
Telkens wanneer de launch control actief is, knippert de oranje LED op het voorpaneel van de HKS
F-CON V PRO.
De geschakelde, of 2-traps toerentalregeling kan alleen worden gebruikt op voertuigen die een
transmissiesnelheidssensor gebruiken. Controleer of het snelheidssensorsignaal is ingevoerd op Pin 58
van de F-CON-harnas en er een snelheidsmeting is in de Data Monitor van de Power Writer Software.

#11 ·
De f-con scramble lijkt te verwijzen naar de launch control... Ik heb een paar pdf's die ik ergens van het net heb gehaald....

Launch control pdf is 742kb... zal het je e-mailen als het niet te groot is...

denk dat ik er een zal halen voor mijn volgende remap sessie..... het houdt de toeren vast en kan ook dit doen:

Verhoging van de turbodruk met de 2-traps launch control.

Spool up kan worden verbeterd, vooral bij voertuigen met grote turbo's door
de timing te vertragen in combinatie met de 2-traps toerentalregeling.
Voer in Parameter 1 > Tabblad Ignition 2 een negatieve waarde in het veld Ignition Cut
Compensation. Wanneer u deze functie gebruikt, laat de motor dan niet gedurende langere tijd
op de 2-traps toerentalbegrenzer staan, omdat dit extreem hoge
uitlaatgastemperaturen veroorzaakt. Motorschade kan optreden.
OPMERKING:
Wanneer de launch control actief is, knippert de oranje LED op het voorpaneel van de HKS
F-CON V PRO.
De geschakelde, of 2-traps toerentalregeling kan alleen worden gebruikt op voertuigen die
een transmissiesnelheidssensor gebruiken. Controleer of het snelheidssignaal is ingevoerd op Pin 58
van de F-CON-harnas en er is een snelheidsmeting in de Data Monitor van de Power Writer
Software.
Interessant, waar heb je die info gevonden? Of moet ik het niet vragen?

:chairshot

#15 · (Edited)
De scramble-knop is tijdverspilling.

Gebruik alle boost die je ****, op de brandstof die je ****, de hele tijd. Stem het af op die brandstof, en je hoeft je tijd niet te verspillen met dingen als "scramble".

Ik denk dat het eigenlijk een Engelse term is uit de Tweede Wereldoorlog. Zo deden de gevechtspiloten het om snel hoogte te winnen. Dat was oorlog, en vóór dingen als elektronische brandstofinjectie. Nu, 60 jaar later, kunnen we dingen beter doen.

#20 ·
Ik lees over de functies voor mijn hks f-con pro ecu en er staat dat ik een scramble-knop kan hebben? wat is het? wat doet het?

Ik vond het vermeld toen ik over launch control las, dus het moet iets met de launch-instellingen te maken hebben?
Het sluit de wastegate af, waardoor er 5-10 lb extra boost mogelijk is, afhankelijk van hoe je het programmeert.