GTR Forum banner

RB Unit Preference

21 - 38 of 38 Posts
Het hangt er zeker van af wat je van je auto wilt en wat je ermee van plan bent.
Ik ga voor 2.8 en vcam, omdat ik denk dat dit een geweldige allround setup is voor wat ik wil.
Ik hou van het idee van een Rb30/rb32, maar denk dat voor het circuit een iets zwaardere motor en een hoger zwaartepunt voor een circuitauto niet ideaal is (vooral in een al vooroverhellende R32gtr).
Ik weet dat de meeste mensen, inclusief ikzelf, dit waarschijnlijk nooit zouden merken, maar je zou waarschijnlijk ook de betere low-down torque op een circuit niet merken als je meestal de toeren hoog houdt.
Ik wil ook zeggen dat als je nog geen RB26 met een moderne single (kleine precisie/kleine Borg Warner) hebt gereden, je misschien beslist dat je geen capaciteitsverhoging nodig hebt, omdat ze zo responsief en snel op boost zijn.
Ik heb een precision 6266 gen 2 op een RB26 en ik ben erg blij met low-down power.
Ik ga alleen voor 2.8 omdat ik absoluut van Skyline's hou en geniet van de ervaring om ze zo ultiem mogelijk te maken, het is een passie/obsessie voor mij en ik ben er zeker van voor vele anderen hier.
Als je de kosten van een 2.8 gaat maken, kun je net zo goed een rips rb30 bottom end bestellen. Het is een geweldige prijs en hij bouwt de beste motoren die er zijn voor een skyline. Je moet je afvragen waarom zeer bekende skyline tuners rips motoren kopen voor hun persoonlijke auto's en niet hun eigen motor bouwen als ze veel klantenmotoren bouwen.

Als ik op zoek was naar een motor voor een skyline, zou ik een motor rechtstreeks van rips kopen

Als je de kosten van een 2.8 gaat maken, kun je net zo goed een Rips RB30-onderkant bestellen. Het is een geweldige prijs en hij bouwt de beste motoren die er zijn voor een skyline. Je moet je afvragen waarom zeer bekende skyline-tuners Rips-motoren kopen voor hun persoonlijke auto's en niet hun eigen motor bouwen als ze veel motoren voor klanten bouwen.

Als ik op zoek was naar een motor voor een skyline, zou ik een motor rechtstreeks van Rips kopen
Rips is niet goedkoop, en dan moet je ook nog betalen om het ding te laten verzenden en installeren, misschien?
Helemaal mee eens, als ik behoorlijk gefortuneerd was, zou ik naar deze optie kijken, maar ik vraag me af of iemand een idee kan geven van de kosten?

Verzonden vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Scheuren zijn niet goedkoop, zelfs niet in de beste tijden, dan moet je ook nog betalen om het ding te laten verzenden en monteren, toch? Ik ben het er helemaal mee eens, als ik behoorlijk gefortuneerd was, zou ik naar deze optie kijken, maar ik vraag me af of iemand een idee kan geven van de kosten? Verzonden vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Hij is eigenlijk heel redelijk aan de onderkant, tenminste je weet dat je een motor hebt die meegaat en zichzelf niet opblaast na weinig gebruik.

Hij is eigenlijk heel redelijk voor de onderkanten, tenminste je weet dat je een motor hebt die lang meegaat en zichzelf niet opblaast na weinig gebruik
Eens, ze zijn redelijk geprijsd, Mark van mgt heeft een volledige rips, nitto 3.2 en zelfs dat gaat voor redelijk wat geld en beter kan je niet krijgen. Ik zou me een beetje zorgen maken om te kopen van rips, want als er een probleem zou zijn, zit hij aan de andere kant van de wereld en ik weet niet hoe je het zou moeten oplossen of een terugbetaling zou moeten krijgen. Ik had een motor gebouwd door Norrisdesigns van mijn pulsar, had een groot probleem en hij heeft hem volledig kosteloos herbouwd.

Eens, ze zijn redelijk geprijsd, mark van mgt heeft een volledige scheur, nitto 3.2 en zelfs dat gaat voor redelijk wat geld en je **** het niet beter krijgen. Ik zou me een beetje zorgen maken als ik van scheuren zou kopen, want als er een probleem zou zijn, is hij aan de andere kant van de wereld en weet ik niet hoe je het zou moeten oplossen of een terugbetaling zou moeten krijgen. Ik had een motor laten bouwen door Norrisdesigns van mijn pulsar, had een groot probleem en hij heeft hem volledig kosteloos herbouwd.
Ik kan dat begrijpen, maar hoeveel problemen heb je van scheuren gehoord? Geen. Hoeveel problemen zijn er gehoord over de meeste Britse skyline tuners?...Veel Het probleem is dat Dan mensen hun auto's naar tuners brengen voor motorbouw, ze vragen veel geld voor het bouwen, geven je een roestig oud blok terug met nieuwe interne onderdelen en de afwerking is van veel mindere kwaliteit dan een echte motorsport motorbouwer. Ik zou geen enkele Britse skyline tuner een motor laten bouwen, ik zou een motorbouwer gebruiken. Je **** het beste teruggaan naar Norris voor een motorbouw, tenminste zijn motorbouwer is van motorsportniveau.

Na jarenlang een RB26 te hebben gebouwd en naar een RB30 te zijn gegaan... zou ik nooit meer teruggaan.

Ik weet niet zeker waar mensen over zeuren als ze een RB30 in een R32 plaatsen, je moet een klein stukje van het motorkapframe verwijderen... de motorkapafdekking verbergt het toch wel!
Het koppelverschil is enorm, het is zoveel fijner om mee te rijden... en ja, je **** hem nog steeds boven de 8.000 toeren per minuut laten draaien als je wilt, maar je hoeft niet in de powerband te blijven.
Je maakt meer vermogen terwijl je de respons behoudt (of in mijn geval verbetert)... wat is er niet leuk aan.
Als geld geen probleem was, zou ik er een Nitto 3.2lt met een V-Cam in zetten, maar vooral voor NZ/Aus-mensen is een RB30-build veel goedkoper dan een RB28-stroker.

Na jarenlang een gebouwde RB26 te hebben gehad en naar een RB30 te zijn gegaan.....zou ik nooit meer teruggaan.

Ik weet niet waar mensen over zeuren als ze een RB30 in een R32 plaatsen, je moet een klein stukje van het motorkapframe verwijderen....de motorkapafdekking verbergt het toch wel!
Het koppelverschil is dag en nacht, het is zoveel fijner om mee te rijden.....en ja, je **** hem nog steeds boven de 8 duizend toeren laten draaien als je wilt, maar je hoeft niet in de powerband te blijven.
Je maakt meer vermogen terwijl je de respons behoudt (of in mijn geval verbetert).....wat is er niet leuk aan.
Als geld geen probleem was, zou ik er een Nitto 3.2lt met een V-Cam in zetten, maar vooral voor NZ/Aus-mensen is een RB30-build veel goedkoper dan een RB28-stroker.
Goed antwoord, klinkt leuk, maar het probleem is hier in het VK dat de rb30 over het algemeen een behoorlijk lastige motor is om te bemachtigen.

Ik heb gehoord dat er een hoop werk is om ze te monteren of te assembleren?
Is er niet ergens een website met een uitgebreide lijst van wat je moet doen om een rb30 voor de skyline te bouwen? Ik herinner me dat ik erover struikelde en stomweg vergat de website op te slaan of hem mezelf te e-mailen

Als je de kosten van een 2.8 gaat maken, kun je net zo goed een rips rb30-onderkant bestellen. Het is een geweldige prijs en hij bouwt de beste motoren die er zijn voor een skyline. Je moet je afvragen waarom zeer bekende skyline-tuners rips-motoren kopen voor hun persoonlijke auto's en niet hun eigen motor bouwen als ze veel klantenmotoren bouwen.

Als ik op zoek was naar een motor voor een skyline, zou ik een motor rechtstreeks van rips kopen
Precies wat ik heb gedaan en ik heb er geen spijt van. Maar aan de andere kant is het RB30-blok hoger, wat betekent dat er veel fabricage geen rechttoe rechtaan of snelle klus is, maar naar mijn mening de moeite waard.
Ik denk dat het ook afhangt van wat voor soort bestuurder je bent en wat je met de auto doet, wat zal bepalen wat je voor je motor wilt.

Is er niet een website met een volledige gedetailleerde gids over wat er gedaan moet worden aan een rb30? Ik herinner me dat ik iets las over het moeten lassen van een plek voor een spanner wanneer de rb25 (of is het 26?) erop komt? Kent iemand die site? Zou het niet erg vinden om het nog eens te lezen.

Als je de kosten van een 2.8 gaat maken, kun je net zo goed een Rips RB30-onderkant bestellen. Het is een geweldige prijs en hij bouwt de beste motoren die er zijn voor een skyline. Je moet je afvragen waarom zeer bekende skyline-tuners Rips-motoren kopen voor hun persoonlijke auto's en niet hun eigen motor bouwen als ze veel motoren voor klanten bouwen.

Als ik op zoek was naar een motor voor een skyline, zou ik een motor rechtstreeks van Rips kopen

Hoi Dan

Ik heb een RIPS 3.2 gekocht, niet omdat ik mijn eigen motor niet kon bouwen! Rob en ik spraken elkaar en hij bood me een deal die ik niet kon weigeren, aangezien de motor voor de Project GTST Drag car was, maar helaas heb ik hem niet gebruikt omdat ik de auto heb verkocht. Ik wilde meer cilinderinhoud dan 2.8 en omdat ik geen 3 liter blok bij de hand had, was het een no-brainer om de 3.2 van Rob te kopen. Daarom heb ik mijn eigen motor niet gebouwd, het ging allemaal om de kosten. Ik heb door de jaren heen veel motoren gebouwd en ze rijden daar inderdaad heel goed.

Groeten Mark

Ik ben overgestapt op RB28 met Vcam. Mijn doel was echter iets anders dan het jouwe, want ik wilde een straatauto van 500-600 whp. Ik ben een liefhebber van zeldzame JDM- en Nismo-onderdelen en was bang dat er niets op een RB26/30 zou passen. Het geluid en de respons van de mijne overtuigden een vriend van mij er zelfs van om een RB28 te bouwen in plaats van een RB26/30. Zoals ik tegen hem zei: Er moet een reden zijn waarom Nismo, Mines, MCR etc. allemaal 2.8's gebruikten:thumbsup:

Ik ben overgestapt op RB28 met Vcam. Mijn doel was echter iets anders dan het jouwe, want ik wilde een straatauto van 500-600 pk. Ik ben een liefhebber van zeldzame JDM- en Nismo-onderdelen en was bang dat er niets op een RB26/30 zou passen. Het geluid en de respons van de mijne overtuigden een vriend van mij er zelfs van om een RB28 te bouwen in plaats van een RB26/30. Zoals ik tegen hem zei: Er moet een reden zijn waarom Nismo, Mines, MCR etc. allemaal 2.8's gebruikten:thumbsup:
Welke stroker heb je gekozen, als ik het mag vragen? Nitto?

21 - 38 of 38 Posts