Ik ben van plan om een uitgebreide vergelijking te maken van de RB26, een gestrokte RB28 en een RB30.
Elk heeft zijn voor- en nadelen, sterke punten en meest geschikte toepassing.
Ik wil meer context en informatie verkrijgen over de meer technische kant van deze setups. Voornamelijk uit nieuwsgierigheid, maar ook om te helpen bij een aantal potentiële keuzes in de nabije toekomst voor mijn build (of builds, gezien dit tempo). Ik ben me er ook van bewust dat deze units worden gebruikt in extreme HP-toepassingen, dit is meer een redelijk doel. Zeg maar ergens tussen de 550 en 900 aan de wielen om een referentiepunt te krijgen voor vermogen/koppel.
Meningen worden aangemoedigd, zolang ze maar constructief zijn en meer inzicht geven in dit onderwerp.
Nu, van wat ik heb verzameld, is dit de volgende algemene consensus.
[RB26]
-Handig
-Kosteneffectief in de meeste toepassingen
-Goed tot 550-600 pk met standaard internals
-Kan traag zijn met grote turbo/boost toepassingen.
-Structureel gebouwd om de meeste misbruik te weerstaan (binnen redelijke grenzen)
[RB28]
-Meer optimale vermogenscurve
-Betere/verbeterde respons in lage/middenbereik
-Kosten zijn hoger met 4-7k, afhankelijk van.
-Bruikbaar met een standaard blok, waardoor het enigszins handig is.
-Structureel gebouwd om de meeste misbruik te weerstaan zoals hierboven
[RB30]
-Beste lage/middenbereik van de drie
-Minder RPM's nodig, waardoor de levensduur van de onderdelen wordt verlengd
-Kosten kunnen variëren en moeten worden verkregen via een broker in de staten, wat niet zo handig is.
-Vereist adapter voor AWD-toepassingen. Het is de zwaarste van de drie
-Oudere blok structurele integriteit is van grotere zorg in meer situaties (vooral AWD).
Nu, dit is geen PRO/CON die ik opsom, meer een "Algemeen aanvaarde feit", als je wilt.
Ik begrijp dat ik op een paar van deze fout kan zitten (en verwacht dat ook), vandaar dat ik deze hele discussie aankaart.
Ik weet bijvoorbeeld dat qua prijs de RB30 en de Stroked RB26 qua prijs vergelijkbaar zijn. Als we het echter bekijken vanuit een prijs per liter perspectief, zou de RB30 een meer haalbare optie zijn. Dit is het soort dingen dat ik wil aanpakken (voorbeelden hiervan worden hieronder gelinkt)
Indien mogelijk, wat ik wil bereiken is een algemene "dit is de deal met deze" samen met voor- en nadelen. Het laatste is echter niet al te noodzakelijk, maar niet minder nuttig. Samen met dat, als de informatie wordt verstrekt met betrekking tot wat nodig is om elke unit het 'algemene doel' hierboven te laten bereiken, zou dat ook nuttig zijn (nogmaals, niet nodig, het is vooral voor de context)
Dank u.
P.S. Er wordt een poll verstrekt voor de persoonlijke voorkeur van de drie bovenstaande units; nogmaals, dit is voor de context.
Links- (neem deze vergelijking met een korreltje zout)
RB26 Stroker kit: Nitto Performance Engineering Stroker Kit (I-Beam Rods) RB26 2.8L - Raw Brokerage
RB30 w/26 head: Raw Brokerage Pro Built Short Block Stage 1 - RB30DET 700hp - Raw Brokerage
Elk heeft zijn voor- en nadelen, sterke punten en meest geschikte toepassing.
Ik wil meer context en informatie verkrijgen over de meer technische kant van deze setups. Voornamelijk uit nieuwsgierigheid, maar ook om te helpen bij een aantal potentiële keuzes in de nabije toekomst voor mijn build (of builds, gezien dit tempo). Ik ben me er ook van bewust dat deze units worden gebruikt in extreme HP-toepassingen, dit is meer een redelijk doel. Zeg maar ergens tussen de 550 en 900 aan de wielen om een referentiepunt te krijgen voor vermogen/koppel.
Meningen worden aangemoedigd, zolang ze maar constructief zijn en meer inzicht geven in dit onderwerp.
Nu, van wat ik heb verzameld, is dit de volgende algemene consensus.
[RB26]
-Handig
-Kosteneffectief in de meeste toepassingen
-Goed tot 550-600 pk met standaard internals
-Kan traag zijn met grote turbo/boost toepassingen.
-Structureel gebouwd om de meeste misbruik te weerstaan (binnen redelijke grenzen)
[RB28]
-Meer optimale vermogenscurve
-Betere/verbeterde respons in lage/middenbereik
-Kosten zijn hoger met 4-7k, afhankelijk van.
-Bruikbaar met een standaard blok, waardoor het enigszins handig is.
-Structureel gebouwd om de meeste misbruik te weerstaan zoals hierboven
[RB30]
-Beste lage/middenbereik van de drie
-Minder RPM's nodig, waardoor de levensduur van de onderdelen wordt verlengd
-Kosten kunnen variëren en moeten worden verkregen via een broker in de staten, wat niet zo handig is.
-Vereist adapter voor AWD-toepassingen. Het is de zwaarste van de drie
-Oudere blok structurele integriteit is van grotere zorg in meer situaties (vooral AWD).
Nu, dit is geen PRO/CON die ik opsom, meer een "Algemeen aanvaarde feit", als je wilt.
Ik begrijp dat ik op een paar van deze fout kan zitten (en verwacht dat ook), vandaar dat ik deze hele discussie aankaart.
Ik weet bijvoorbeeld dat qua prijs de RB30 en de Stroked RB26 qua prijs vergelijkbaar zijn. Als we het echter bekijken vanuit een prijs per liter perspectief, zou de RB30 een meer haalbare optie zijn. Dit is het soort dingen dat ik wil aanpakken (voorbeelden hiervan worden hieronder gelinkt)
Indien mogelijk, wat ik wil bereiken is een algemene "dit is de deal met deze" samen met voor- en nadelen. Het laatste is echter niet al te noodzakelijk, maar niet minder nuttig. Samen met dat, als de informatie wordt verstrekt met betrekking tot wat nodig is om elke unit het 'algemene doel' hierboven te laten bereiken, zou dat ook nuttig zijn (nogmaals, niet nodig, het is vooral voor de context)
Dank u.
P.S. Er wordt een poll verstrekt voor de persoonlijke voorkeur van de drie bovenstaande units; nogmaals, dit is voor de context.
Links- (neem deze vergelijking met een korreltje zout)
RB26 Stroker kit: Nitto Performance Engineering Stroker Kit (I-Beam Rods) RB26 2.8L - Raw Brokerage
RB30 w/26 head: Raw Brokerage Pro Built Short Block Stage 1 - RB30DET 700hp - Raw Brokerage